background

Monday 29 April 2013

Diary AW : Drive.Kelulut .Makan

Haloooo...
Assalamualaikum....

Camne dengan ari korang sume...?
Hopefully bereh belake keh.

Sibuk duk tanye org.
Ko camne alipah?

Heheh..me?
ni nok cite la nih..

Ptg takdi abi ade call umi.
Bla bla bla..
Entoh ape diorg duk bebual.
At the end.
Umi said...
Kunci abi hilang.
Meh g ato kunci spare ke abi.
Ape lagi..
Mulut aku start la pot pet..pot pet.
aish cangne bole ielang...
Tak puah ati
aku tanye agi umi.
Siyeh ea umi..kunci abi ielang
Umi kabo..
siyeh ea ni...jom g
kat ane mi?
kat Marang.
Jauh le jugok dari tempat aku...
tp takpe..bapak punye pasal.
(dalam ati..huyee bole g jalang- jalang)
menyelam minum air sungguh la mu ni alipah..hee
Aku drive.Umi duk sebeloh.
Lalu jalan kampong.
Mak oi !
Byok betui halangan.
Antaranya :

  1. BUDAK BAWAK MOTO.
        Doh le tok paka topi.
        Bawok moto plak tok pandang kiri kanan dahhh.
        Maen redoh je.
        rilek2 alipah.
 
   2.   LEMBU.

        Ko ni alipah, dengan binatang pon bekira...pirahh.
        Mintak ampun Encik/Puan lembu.
        Laen kali nak linas jalan tu bagi la signal ke ape ke.
        Ataupon pakai la pakaian ceroh cikit.
        Heheh..ape aku melalut nih.

   3.  LITAR FOMULA ONE

        Ini litar ea..bukan sebarang litar..
        Litar kampong...kehh
        Memang jalangnye bebelok beleko sekali..
        Betul, rase cam  drive kt litar fomule one pon ade..hihi

     

Setelah pelbagai rintangan aku rintangi.
Alhamdulillah, sapa jugok kt tempat abi.
Sapa je.
Parking kate.
Abi duk ajok pulak p Kelulut.
Umi doh senyum melebor ke telinga.
Aku bebelah bagi.nok g ke takboh
Last2.
aku ikut gok.heheh
saje nok kacau org dating..hehehh
Mr and Mrs

Kelulut..Kelulut here I come..
cewahh
aku plak feeling lebih.
Betul. Lame beno aku tak mai sini.
Subhanallah..pata nye lawo gilerr.
Biru beralun. Cantek!!
Kat sane mmg bnyok la chalet2.
Mmg strategik tempatnye.
Betul2 main way orang yg mai dari KL ke, Pahang ke, Kelate ko.
Lalu2..
teringat plak kat satu chalet nih.
Semarak Aruni Inn ..Kalo x silap aku laa.
Mase form 2 dulu. Aku pernoh ade kem situh.
Macam2 moment la yg aku lalui.
Tu touching ckit nih..hee

Abi aku mengidan mee udang agoknye.
Tu yang mimpi mai sini tuh.
Tapi takde rezki kot.
Kedai yg jual mee udang sodap tu tutup plak.
Tapi takpe.
Hidup perlu diteruskan.
Cewahh..ayat penyedap hati.
P kedai laen lak.
Jupela kedai Tom yam Merchang nih.
Menu popular nye kot. MAGGI KETAM.
TU diyee signbord nyee..

Pekataan maggi tu.dah muak aku dengo.
Tapi MAGGI + KETAM
emm..cam sodap je..
hati aku teloncat loncat nok cobe..
Lagi pulok aku doh lame tok belasoh ketam.hehehh
untuk pengatahuan sume.Umi aku doh pesan nasi.
Tapi aku tak tahan lagi...ingin Maggi Ketam( cm nyanyi plak)
Nok rase jugok.
Sungguh aku teliur!
Yole...org sebelah meja aku..
satu meje, duk besoh ketam.
Aku pon tanpa segan dan silunye memesan Maggi Ketam walau dh abis sepinggn nasi.hee
Alhamdulillah...akhirnya...
Trubat jua kempunan di hati..falsafah jap.hehehh
Tgok ni diaaa MAGGI KETAM

aikkk..

Betol la ni..
Aku tok saloh upload gambo..hihi
Mmg ni je untuk tatapan korang.
Saje amik gambo magkuk ngan kulit ketam.
Untuk mengelakkan anda semua dijangkiti VIRUS TELIUR.
kih..kih kih..
Rasenye betol2 cam mee kari.
eh eh bukan mcm doh..memang kuah kari pon.
dicampur ngn Maggi plus elor and sayur2 ckit.
Simple but kreatif!

Gendang gendut tali kecapi.
Kenyang perut.
Senyum ke gigi.
Hee..betul ke..lantokle..

Singgoh surau.
Solat asar.
Jupe nih.
Tempat rehat.



Mungkin bagi korang..
Ahh biase je..tempat duduk  je pon.
But for me
It is Unique.Classic.Nice.
Sume adelaaa.

return. back home.
Satu je.
Tak singgah Kelulut Beach.
Ari doh lewat.
Umi tnye.
 awk bole mandu dok sorang.
umi naik ngn cik abg ye.
Aku jawab.
Oke je.
haaahuawaa
oke la sgttt.
Jalan kampong.
Gelap weh.
Just alone.
Ape lagiii.
Pecooottt...

And Alhamdulillah
All is going smooth with Allah help.
Ye la.
Tgoh mandu tu...
duk Du'a
Ya Allah.. Berila aku kekuatan. ulang 2 3 4 kali

And remind this...

La Takhaf Wa La Tahzan. Innallaha Ma’ana
“Janganlah kamu takut dan janganlah kamu bersedih hati. Sesungguhnya Allah ada bersama kita”


That's all my little story that Allah plan for me.Subhanallah.
Let's love Allah swt and Rasulullah saw.
Let's pray for the Islam religion.







     
















No comments:

Post a Comment